Nasza strona korzysta z plików cookie w celu realizacji potrzeb użytkowników. W przeglądarce można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Więcej informacji

Ok, rozumiem

Kuchenne tricki cz. 1

Olga Płaza Lifestyle 14.06.2017
Kuchenne tricki cz. 1

Szukasz sposobu, aby ułatwić sobie przygotowanie potraw? W Twojej kuchni brakuje części sprzętu? Mamy dla Ciebie czternaście trików, które pozwolą na przyjemniejsze i mniej pracochłonne przygotowanie posiłków. Dzięki nim nie tylko przygotowanie dań MrChef będzie łatwiejsze, ale i gotowanie innych posiłków.

Obieranie imbiru - użyj łyżeczki, aby zeskrobać skórkę. Łyżeczka poradzi sobie z nawet najtrudniej dostępnymi częściami imbiru.

Krojenie cebuli bez łzawienia - cebulę włóż na kilka minut przed krojeniem do zamrażarki, dzięki temu zatrzymasz uwalnianie olejków eterycznych. Możesz również spróbować oddychać wyłącznie przez usta, aby powietrze wdychane przez nos nie podrażniało kanalików łzowych. Znamy też przypadki osób, które cebulę kroją w... goglach narciarskich.

Szybkie krojenie pomidorków koktajlowych - umieść pomidorki pomiędzy dwoma plastikowymi pokrywkami, lekko dociśnij. Wsuń ostry nóż pomiędzy obie pokrywki i jednym ruchem przetnij wszystkie pomidorki. To dużo szybsze niż krojenie ich wszystkich jednocześnie.

Obieranie jajek - im jajka są świeższe, tym trudniej się je obiera, ale jest na to sposób. Do zimnej wody dodaj odrobinę sody przed zagotowaniem. Dzięki niej łatwo pozbędziesz się skorupki. 

Przesuwająca się deska - Podłóż pod deskę lekko wilgotny papierowy ręcznik. Sprawi on, że deska będzie dużo lepiej trzymać się podłoża i nie przesunie się w trakcie krojenia albo siekania.

Bardziej soczysta cytryna - przed przekrojeniem połóż ją na desce i roluj przez chwilę dłonią. Dzięki temu uwolnisz sok z zamkniętych drobinek miąższu. Po przekrojeniu dużo łatwiej wyciśniesz sok.

Otwieranie słoików - Zdarzają się słoiki, które nie chcą współpracować. Nie zawsze posiadamy odpowiednią siłę, aby je otworzyć. Jest na to sposób: gumowa rękawiczka bądź gumka recepturka, którą wystarczy założyć na nakrętkę. Słoik przestanie się ślizgać w dłoni i bez większego wysiłku go otworzymy.

Rozbijanie orzeszków bez moździerza - wystarczy wałek lub tłuczek do mięsa oraz woreczek śniadaniowy. Do woreczka wkładamy orzechy i ubijamy, aż będą odpowiednio drobne. To świetny pomysł do wykorzystania w sytuacjach, gdy nie mamy moździerza.

Oddzielenie żółtka od białka - Jest na to parę sposobów, warto wypróbować wszystke, aby z czasem znaleźć swój ulubiony. 

1)    Całe jajko wbij do miseczki, potrzebna będzie plastikowa butelka. Ściśnij ją nad żółtkiem (żółtko powinno wciągnąć się do szyjki butelki), przenieś je do drugiej miseczki. 

2)    Rozbij jajko mniej więcej w połowie, przechyl delikatnie tak, aby żółtko pozostało w skorupce, a białko mogło spłynąć do miseczki. Przełóż ponownie żółtko do pustej skorupki, aby resztka mogła spłynąć do miseczki. Przełóż żółtko do miseczki

3)    Rozbij jajko nad palcami dłoni, pozwól białku spłynąć do miseczki, a żółtko delikatnie przełóż z ręki do drugiej miseczki.

Przesolona zupa - dodaj do niej obranego surowego ziemniaka i ponownie zagotuj.

Obieranie awokado - przy pomocy noża przekrój dojrzały owoc na pół, wyciągnij pestkę. Połówkę złap w dłoń oraz włóż łyżkę między miąższ a skórkę, następnie podważ ją z każdej strony. Miąższ powinien zostać na łyżce. 

Szybkie użycie masła w przepisie - aby masło zmiękło, potrzeba czasu. Jeśli potrzebujemy ciepłego masła, wystarczy zimne masło zetrzeć na tarce, dzięki temu drobne kawałki szybciej osiągną temperaturę pokojową.

Tobiasz Herman Szef kuchni MrChef
Szef kuchni, który odpowiada za opracowanie menu MrChef. W swojej pracy stawia na rozwój, jakość produktów, różnorodność i niebanalny smak. Przygotowując menu, czerpie z bogactwa polskich składników i ceni sobie klasykę połączoną z nowoczesnością. Czerpie inspiracje z kuchni całego świata, jest otwarty na nowe doświadczenia kulinarne.

Polecane przepisy

Inne artykuły

Co jedzą studenci?

04.10.2017

Parówki gotowane w czajniku elektrycznym, chleb z keczupem i zupki z proszku - to zwykle tak wyobrażamy sobie dietę studentów. Dorzućmy do tego pizzę zamawianą o 2 w nocy, częste pomijanie posiłków (kto by pamiętał o śniadaniu, skoro dopiero co człowiek wstał, a zajęcia trwają od 5 minut) i używanie całej gamy niezdrowych produktów. Czy faktycznie tak wygląda studenckie żywienie i co można zrobić, żeby było zdrowiej, ale wciąż smacznie i wygodnie?

więcej
Gromadka dzieci - jak radzę sobie na co dzień

09.06.2017

Bycie mamą to praca na pełen etat - to wie każda mama. Byciemamą trójki dzieci i pieska to niemalże wyczyn kaskaderski. A zatem - jaksprostać oczekiwaniom wszystkich domowników? Jak sprawić, żeby każdy czuło siętak samo kochane? Nie było głodne, miało czyste i uprasowane ubranka, zabawkidostosowane do wieku, odpowiednią ilość ruchu i zdrowe pełnowartościowe posiłki?Do wszystkiego potrzeba czasu. Jak więc udaje mi się go znaleźć? Kluczem dowszystkiego jest organizacja. 

więcej

Menu na tydzień 16.10 - 22.10

Medaliony wieprzowe

czas gotowania

40 min

liczba kalorii

519.4 kcal

trudność

ostrość

ocena 0/5

Pełnoziarnista carbonara

czas gotowania

20 min

liczba kalorii

714 kcal

trudność

ostrość

ocena 0/5