Nasza strona korzysta z plików cookie w celu realizacji potrzeb użytkowników. W przeglądarce można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Więcej informacji

Ok, rozumiem

Domowe burgery - zdrowa alternatywa dla fast foodów!

Martyna Lutkiewicz Porady 12.06.2017
Domowe burgery - zdrowa alternatywa dla fast foodów!

Większość z nas zdaje sobie wprawdzie sprawę, że kupując żywność typu fast food, nie decydujemy się na jedzenie zdrowe. Kto z nas potrafi sobie jednak odmówić pysznego burgera? Wiodąc zdrowy styl życia wcale nie trzeba z nich rezygnować. Wystarczy tylko przygotować ulubione składniki i ugotować domowe burgery!

Zalety domowych burgerów

Dlaczego domowe burgery to lepsza i zdrowsza alternatywa? Przede wszystkim dlatego, że to my sami wybieramy wszystkie potrzebne składniki i wiemy, co dokładnie kryje się w środku naszego posiłku. Dzięki temu możemy użyć wysokiej jakości wołowiny, warzyw z upraw wiadomego pochodzenia czy sosów, które nie skrywają w składzie cukru, sztucznych barwników czy oleju palmowego. Co więcej, burger przygotowany w domu będzie zawierał wyłącznie nasze ulubione składniki. I za każdym razem możemy je dowolnie modyfikować, aby odkrywać nowe połączenia smaków.

Burgery - z czym to się je?

Domowe burgery dają nam mnóstwo możliwości. Po pierwsze - mięso. Klasycznie możemy wybrać wołowinę, ale równie smaczne są burgery z jagnięciny czy w wersji dietetycznej: z indyka bądź piersi kurczaka. Mięso drobiowe do burgerów możemy zmielić albo usmażyć w całości, w formie filetów. Burger może również mieć jako główny dodatek rybę lub owoce morza (panierowane krewetki!). W menu MrChef znajdziesz doskonałego burgera wołowo-jagnięcego w bułce maślanej, którego smak uzupełnia piklowana cebulka, mięta, chili, roszponka i sos jogurtowo-musztardowy. Już sam opis wywołuje burczenie w brzuchu, prawda? Ale to nie wszystko - w naszym menu regularnie znajdziesz nowe propozycje burgerów - zobacz, co przygotowaliśmy w tym tygodniu.

Wegeburgery 

Nie wszystkie burgery muszą mieć mięso - można znaleźć również roślinną alternatywę. Burgery roślinne najczęściej przygotowujemy na bazie kaszy jaglanej, gryczanej lub bulgur. Do niej dodajemy fasolę, buraki, kukurydzę albo tofu. Masę miksujemy i po dodaniu jajka i przypraw smażymy na patelni. Nie masz pomysłu na wegeburgera? Przychodzimy z pomocą - czasem w naszym menu znajdziesz burgery z kaszy jaglanej i buraków z dodatkiemrukoli, lekko słonego sera bałkańskiego i sosu jogurtowego!

Tobiasz Herman Szef kuchni MrChef
Szef kuchni, który odpowiada za opracowanie menu MrChef. W swojej pracy stawia na rozwój, jakość produktów, różnorodność i niebanalny smak. Przygotowując menu, czerpie z bogactwa polskich składników i ceni sobie klasykę połączoną z nowoczesnością. Czerpie inspiracje z kuchni całego świata, jest otwarty na nowe doświadczenia kulinarne.

Polecane przepisy

Inne artykuły

Co jedzą studenci?

04.10.2017

Parówki gotowane w czajniku elektrycznym, chleb z keczupem i zupki z proszku - to zwykle tak wyobrażamy sobie dietę studentów. Dorzućmy do tego pizzę zamawianą o 2 w nocy, częste pomijanie posiłków (kto by pamiętał o śniadaniu, skoro dopiero co człowiek wstał, a zajęcia trwają od 5 minut) i używanie całej gamy niezdrowych produktów. Czy faktycznie tak wygląda studenckie żywienie i co można zrobić, żeby było zdrowiej, ale wciąż smacznie i wygodnie?

więcej
Gromadka dzieci - jak radzę sobie na co dzień

09.06.2017

Bycie mamą to praca na pełen etat - to wie każda mama. Byciemamą trójki dzieci i pieska to niemalże wyczyn kaskaderski. A zatem - jaksprostać oczekiwaniom wszystkich domowników? Jak sprawić, żeby każdy czuło siętak samo kochane? Nie było głodne, miało czyste i uprasowane ubranka, zabawkidostosowane do wieku, odpowiednią ilość ruchu i zdrowe pełnowartościowe posiłki?Do wszystkiego potrzeba czasu. Jak więc udaje mi się go znaleźć? Kluczem dowszystkiego jest organizacja. 

więcej

Menu na tydzień 16.10 - 22.10

Medaliony wieprzowe

czas gotowania

40 min

liczba kalorii

519.4 kcal

trudność

ostrość

ocena 0/5

Pełnoziarnista carbonara

czas gotowania

20 min

liczba kalorii

714 kcal

trudność

ostrość

ocena 0/5